Google reklam bütçenizi anlık takip edebilir,
geri dönüşünü ise hızlı ve en iyi biçimde alırsınız.
Sıklıkla aldığımız sorulardan birisi Goole Reklam fiyatları hakkında. Google Adwords reklamları için genel ve kesin bir maliyet rakamı vermek imkansızdır. Kampanya maliyetleri çok çeşitli faktörlere göre değişkenlik gösterir. Örneğin kampanyada hedeflenen ülke,şehir gibi lokasyon seçimleri, reklamverenin hedefleri (branding, satış vb.) ve sektörünüz içerisindeki rekabet katsayıları Google Reklam ücretlerini etkileyen başlıca unsurlardır.
Yönetimini yaptığımız kampanyalarda reklamverenlerin bize belirttiği günlük,haftalık veya aylık bütçe içerisinde kalarak bu bütçe dahilinde reklamlarınızı en efektif ve verimli bir şekilde yayına alıyoruz. Sürekli olarak reklam metinlerinizi, anahtar kelimelerinizi, klik başı tekfliflerinizi, kampanya ve reklam grubu ayarlarınızı düzenliyor ve reklam yatırım getirinizi en üst düzeyde tutmaya çalışıyoruz.
Google Reklamları Nasıl Ücretlendirilir?
Google Adwords reklamları tamamen sonuç odaklı bir sisteme sahiptir. Reklamlarınızın gösterimi için hiçbir ücret ödemezsiniz. Ancak ziyaretçi işletmenizin reklamlarını tıklayıp web sitenize ziyaret gerçeleştirdiği taktirde ücretlendirilir. Bu fiyatlandırma modeli en çok tercih edilen seçenektir.
- Tıklama Başına Fiyatlandırma (CPC: Cost Per Click): Bu sistemde reklamın her tıklanması bir birim ücrettir. Belirli bir günlük bütçe belirlenir. Örneğin günlük bütçe 10 TL. Ayrıca, tıklanma ücreti belirlenir. Örneğin 10 kuruş. Reklam veren reklam ile ilgili kriterlerini belirler. Reklamın gösterileceği gün, saat, bölge, hedef kitle vb. daha sonra reklam yayına girer ve her tıklanma 10 kuruş olarak devam eder. 10 TL lik bütçe dolana kadar reklam yayında kalır, 10 TL limit dolduktan sonra reklam yayından kalkar.
- Görüntüleme Başına Fiyatlandırma (CPM: Cost Per Mile / Thousand Impressions): Bu sistemde Google Reklam Fiyatları görüntüleme sayısına göre belirlenmektedir. Bu sistemde reklamın bulunduğu sayfa 1.000 kez görüntülendiğinde bu 1 birim sayılır ve bu birim üzerinden fiyatlandırma yapılır.
- Aksiyon Başına Fiyatlandırma (CPL: Cost per Lead/Cost per Action): Bu reklam sisteminde tıklanma veya görüntülenme sayısına göre değil, reklam verenin belirlediği faaliyete göre ücretlendiriliyor. Yani ücretlendirme reklam verenin örneğin üyelik yapması ile belirleniyor. Bu şekilde yapılan reklamlarda kontrol reklam verende oluyor.
- Satın Alma Başına Fiyatlandırma (CPA: Cost Per Acqusition): Bu sistemde adından anlaşılacağı üzere reklamı yapılan ürün veya hizmetin satın alınması ile ücretlendirme yapılmaktadır. Reklamla gidilen siteden satın alma işlemi, form doldurmak, belge indirmek veya para transfer etmek gibi işlemler yapıldıktan sonra ücret yansıtılır.
Google Reklamları için Ne Kadar Bütçe Ayırmalıyım?
Google reklamları için ayırmanız gereken tutarı satış cironuza ve pazarlama bütçenize göre hesaplanmalıdır. Bu tutar satış hasılatınızın %2 si ile %10 ‘u arasında olmalıdır. Google Adwords ile reklam vermek için minimum bir tutar bulunmuyor. Aylık 200 TL ile bir bütçe ayırarak da reklamlarınızın yayınlanmasına başlanabilir fakat bizim bu noktada önerimiz sektörel rekabeti ve arama yoğunluklarının teşhis edilebilmesi için ilk ay bütçesinin 500 TL olması gerektiği yönündedir. Sonrasında alınan geri dönüşlere göre bu bütçeyi azaltabilir yada arttırabilirsiniz.
Fazla Bir Bütçe Ayıramıyorum, Ne Yapmalıyım?
Farklı sektörler, pazarlar ve pazarlama hedefleri farklı bütçelere ihtiyaç duyarlar. Bizimle iletişime geçerek hedeflerinizden bahsedin ve biz de size bir bütçe önerisi yapalım. Üstelik bu hizmet için bir ücret ödemeyin.
Crayon Dijital Hizmetleri için Ne Kadar Ödemeliyim?
Crayon Dijital Sertifikalı Google Partner Ajansı olarak Adwords, Kullanıcı Arayüzü Sistemi, Optimizasyon ve Analitik İstatistikler konularına fokus olmuş bir ajanstır. Servis hizmetlerimizin ücretleri, proje bazlı olarak yada Google reklam harcamınız üzerinden belli bir hizmet komisyonu alarak gerçekleşmektedir. Bu oran aylık bütçelerinize göre değişkenlik göstermektedir.
Neden Crayon Dijital?
Google Adwords hesabı açmak bugün çok zor birşey değildir. Asıl önemli olan bu hesabı en verimli şekilde yönetmektir. Biz bu konuda branşlarında uzman ekibimiz ile reklamveren odaklı hareket ederek işimizi son derece profesyonel bir şekilde yapıyoruz. Ayrıca tüm harcamalarınızı direkt olarak kaynağından resmi Google Adwords yönetim paneli üzerinden anlık olarak izlemenizi sağlıyoruz. Böylelikle tüm raporlarınızı herhangi bir manipülasyon endişesine yer bırakmadan %100 şeffaf olarak alıyorsunuz.