Google AdWords Hizmeti Alırken Bu Tuzaklara Düşmeyin!

Söz konusu Dijital Pazarlama olunca, coğrafi sınırların ortadan kalktığı bir pazarlama bölgesinden söz ediyoruz.

İstanbul, İzmir,Ankara, Bursa, Eskişehir ajansları Türkiye’nin pek çok yerine hizmet satabiliyorlar. Uluslararası müşterileri de unutmamak gerek tabii.

wordle_2

AdWords Reklamcılığı Satışında kullanılan en yaygın yöntemin telefon ile pazarlama olduğunu söylemek yanlış olmaz. Satış süreci telefonda ve hızlı ilerlediği için dikkat edilmesi gereken pek çok detay müşteri tarafından gözden kaçırılıyor.  AdWords Pazarlamasında karşılaşılan sorunların nedenleri şöyle özetlersek:

-Müşterinin Dijital Pazarlama hakkında yeterli bilgiye sahip olmaması

– Ajansın satışa odaklanmış olması

-Pazarlama sürecinin hızlı oması

-Sektördeki kalite standartlarını düşüren pek çok kişi ve kurumun olması

Bu anlamda AdWords Hizmetinden halihazırda yararlanan veya yararlanmayı planlayan işletme ve kişiler için dikkat çekmek istediğim bir kaç nokta var:

1- Sektörünüze, İşinize, Coğrafi Lokasyonunuza ve Müşteri Hedef Kitlenize uygun Anahtar Kelime Çalışmasını talep Edin.

2- Markanızın Yeni Müşteriler Kazanmasına olanak sağlayabilecek farklı kampanya türlerinin kullanılmasını talep edin.

3- Yeniden Pazarlama, Görüntülü Reklam Ağı, Video Reklamcılığı için stratejiler oluşturmak istediğinizi belirtin.

4- Görüntülü Reklam Ağı için İlgi Alanı, Yerleşim, Konu, Anahtar Kelime ve Demografik hedeflemeler oluşturulmasını talep edin.

5- Reklam metinlerinizin anahtar kelimelerinizle ilgili olup olmadığını mutlaka kontrol edin.

6- Kampanyalarınızı takip edeceğiniz Panel bilgilerini isteyin. Söz konusu panel adresi  https://adwords.google.com/ değil ise, orjinal google paneli değildir. Partner firma, kendi yazılımı ile yeni bir panel oluşturmuş olabilir.

7- Ajansa yapacağınız ödeme konusunda şeffaflık talep edin. Sözleşmenize bunu ekletmeniz mantıklı olabilir. Ajanslar adwords planlama ve raporlama hizmetlerini pek çok farklı şekillerde fatura edebilirler. Bunlar arasında en yaygınları:

i.Aylık Reklam Bütçenizdem size hissettirmeden ‘komisyon’ ücreti almaları. ( %50 yi bulduğuna şahit olmuşluğumuz var )

ii. İş Başında Hesap Kurulum Bedeli alınabilir. Bu bedeli ödemeniz halinde, ajans ile çalışmayı bıraksanızda, söz konusu hesabı size olduğu gibi teslim etmelerini talep edebilirsiniz.

iii. Aylık Danışmanlık Bedeli alınabilir. Bu durumda Reklam Bütçenizin 1 kuruşuna dokunulmadan Google’a Reklam ödemeleriniz gerçekleştirilirken, siz aylık raporlama ve danışmanlık hizmeti için ajansa bir bedel ödersiniz.

Bu tarz faturalandırma tiplerini ajansınız ile işin başında görüşmeniz durumunda, reklam bütçenizdeki olası değişikliklerin, ajansınıza yapacağınız ödemeleri nasıl etkileyeceğini de planlamış olursunuz.

Crayon Dijital olarak uzun bir süredir müşterilerimize orjinal Google AdWords paneli erişimi vererek, “şeffaf ” ve raporlanabilir dijital pazarlama hizmetinin reklam performansına ve müşteri bağlılığına nasıl artılar kattığını deneyimleme fırsatı bulduk.

Unutmayınız ki, söz konusu  dijital pazarlama ise raporlayamadığınız harcama, fuzulidir…

Önceki yazı
Steve Jobs’tan ilham verici 10 söz
Sonraki yazı
Instagram’da reklamlar artıyor

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

× Whatsapp