Instagram yaklaşık 1 yıl önce reklam içeriği yayınlamaya başladığını duyurmuştu. Bu duyuru sonrası bir çok büyük marka denemeler yaparak Instagram reklamlarını kullandı. Takipçi kazanmak, içeriklerine daha fazla etkileşim almak için kullanılıyor. Instagram önümüzdeki dönemlerde direkt satın alma gibi ek özellikleri de geleceği için uzun vadede mobil reklamcılıkta önemli mecra olarak görülüyor.
Henüz Türkiye’de açık olmayan Instagram reklamları şimdi reklamverenler Facebook‘ta ve Google’da olduğu gibi kendi reklamlarını planlayıp, yayına alıp diledikleri gibi geliştirip düzenleyebilmelerine olanak tanıyor. Facebook’un reklam çözümleri konusunda en büyükleri arasında olan Kenshoo, Brand Networks, Salesforce Marketing Cloud, Unified, SocialCode, 4C, Nanigans, ve Ampush’un dahil olduğu API çözümüyle artık Facebook’un önemli reklamverenleri Instagram’a da entegre olmuş olacak.
Bununla birlikte uluslararası markalar reklamlarda Türkiye hedeflemesini yapıp yapamayacağı konusundaysa detayları önümüzdeki günlerde sizlerle paylaşacağız. Bakalım önümüzdeki günler neler getirecek.