Hali hazırda tüm dijital pazarlama çalışmalarını üstlendiğimiz Mert Yazılım ‘ın trexDCAS markasına ait trex.com.tr web sitesini Seo çalışması sayesinde tüm major anahtar kelimelerde ilk sıraya taşıdık. Bu süreci anlatmadan önce gelin hep beraber Mert Yazılım’ı tanıyalım.
MES çözümleri ile üretimden veri toplama hizmetleri sunan Mert Yazılım geçtiğimiz ay taşındığı kendi Ar-Ge merkezinde müşterilerine en kaliteli hizmeti sunmaya devam ediyor. Dünyanın yaklaşık 25 ülkesinde özellikle Coca-Cola, Hellenic, Fiat gibi Dünyaca ünlü markaların fabrikalarına ürettiği andon paneller ve yazılımlar sayesinde akıllı fabrikaların kurulumuna ön ayak olmakta ve Endüstri 4.0 ile nesnelerin internetini hayatımıza katmaktadır.
Nereden Başlamalı?
Her seo çalışmasında olduğu gibi bu çalışmada da siteyi baştan aşağı crawl ettik. İçerik olarak sektörel bir çok özgün bilgiyi barındıran sitemiz ne durumda, hızı, site içi bağlantıları, içeriklerdeki anahtar kelime yoğunlukları, title – description uyumlulukları gibi bir çok kriteri inceledik. Ne yazık ki ilk aşamada sitenin altyapı ve panel yapısı itibariyle bize çok fazla hareket alanı tanımadığını gördük.
Ne Yapmalı?
Hızlı bir şekilde WordPress altyapısında bir site kodlamaya karar verdik. Siteyi taşırken eski sitenin url yapısına sadık kalmadık. Yanlış url uzantılarını anahtar kelimelerimize göre değiştirmemiz gerekiyordu, ki; bu konuda çok büyük bir kaybımız da olmayacaktı. Çünkü neredeyse hiç bir kelimede sitemiz ilk 100 de bile değildi.
Siteyi bitirdikten sonra olmazsa olmazımız GTmetrix değerlerimizi yani site hızını yükseltmeye çalıştık. Çünkü biliyorduk ki Seo’nun altın kuralı site hızıydı. Geç açılan, yavaş dolan siteler kullanıcı deneyimi açısından olumsuz sinyaller vereceğinden site hızı çok önemliydi.
Rakip Analizi
Önce anahtar kelime analizi yaptık. Hedef kitlenin arama yaptığı anahtar kelimeleri tespit ettikten sonra (tabi tüm bu çalışmalar Mert Yazılım pazarlama ekibi ile koordineli bir şekilde gerçekleşti) rakiplerimizin kimler olduğunu tespit ettik.
Rakip backlink analizi yaparken Ahrefs’den yararlandık. Yine rakip analizi yaparken deep linklerin çoğunlukta olduğunu fark ettik, backlinklerin büyük bir kısmı derin sayfalara gidiyordu.
Bunların yanında rakiplerin sosyal medya analizlerine de odaklandık. Hali hazırda markanın dijital pazarlama çalışmalarını da yaptığımızdan elimizde bu veriler mevcuttu.
Site İçi Seo
İlk 1 ay boyunca tüm sayfalarda;
- Url yapısı (kalıcı bağlantılarımızı anahtar kelimelere göre düzenledik)
- Sayfa içi linkleme (alakalı konularda diğer sayfaları da besledik)
- Title ve descriptionlar (bakın burası çok önemli 🙂 )
- Long tail kelimelere ait sayfalar oluşturulması
- Anahtar kelime yoğunluğu (özel bir formülü yok ne desek yalan olur 🙂 )
- Kullanıcı deneyimini ölçümleme (sıcaklık haritalarından faydalandık)
- Anahtar kelimelerin yerleştirilmesi (burayı da yine firmanın pazarlama ekibi ile koordineli çalıştık. Çünkü her bir içerik akademik bir dile sahip olduğundan kafamıza göre anahtar kelime ekleyemezdik)
- H etiketleri (hiyerarşiye uygun tüm h etiketlerinin kullanılması)
- Resim optimizasyonları (isim verme, alt etiketleri kullanma, boyut)
Tüm bu çalışmaları tamamladıktan sonra site dışı seo’ya başlayabilirdik artık.
Site Dışı Seo
Site dışı seo denilince ilk akla gelen backlink çalışmasıdır. Büyük bir kısmını backlink oluştursa da sosyal medya, ads, email, harita, haber tanıtım, vs. Bir çok bileşenden oluşmaktadır.
Süreç
Çalışmalar yapılırken algoritma güncellemelerine de anlık tepki vermemiz gerekiyordu. Arama motorlarının yaklaşık 150 kriteri göz önünde bulundurularak yapılan çalışmalarda kullandığımız araçları aşağıda listeledik.
Sonuç
Çalışmanın sonucunda;
mes, üretim takip sistemi, üretimden veri toplama, andon yönetimi, mes nedir, mes sistemi, mom sistemi gibi kelimelerde 1. sıraya geldi.
Bunların yanında;48 kelimede 1. sıra,
76 kelimede ilk 3 sıra,
187 kelimede ilk sayfa,
organik trafikte 4 kat artış,
sayfa gezinmede 1,6 kat artış.
1 Yorum. Yeni Yorum
Keyifli bir makale olmuş elinize sağlık.