Google’ın bir süredir test ettiği “home service ads” reklam ürünü yayına girdi. Kullanıcıların ev ihtiyaçları için aradıkları başta elektrikçi, tesisatçı gibi iş alanlarında kullanılması planlanan bu yapı şuanda kısıtlı bölge ve özellikte yayına alınmış durumda.
Google, kullanıcıların ev için ihtiyaç duydukları çeşitli tadilat, tesisatçı, temizlikçi çilingirci, elektrik ustası gibi aramaları için ayrı bir reklam yapısı oluşmuştu ve bunu bir süredir test ediyordu. “Home Service” reklamları şuanda elektrikçi ve HVAC* servis sağlayıcıları için aktif yayına başlamış durumda.
Reklamlarda genellikle 3 servis sağlayıcı Türkçe tabirle 3 usta yer alıyor. Bu ustalara kullanıcıların verdikleri puanlar ve telefon numaraları da birlikte gösteriliyor. Ayrıca panelde kullanıcıların ilgili kişilere ulaşmaları için bir eylem butonu da bulunmakta.
Eğer Google’da bir tesisatçı, çilingirci veya bir elektrikçi arıyorsanız Google Formunu doldurarak ilgili kişilere ulaşabilirsiniz ya da direk arayabilirsiniz.
Google bu ürünün tanıtımında bir tesisatçı örneğini veriyor. Geçtiğimiz yıl California Bay Area bölgesinde test edilen bu reklam ürününde San Jose’de yer alan Ishmael Chandler’s yerel tesisat hizmeti veriyordu. “Home service” reklamları ile birlikte yıl boyunca işlerinde %20-30 oranında bir artış yaşandığını belirtiliyor.
Google “Home Service” reklamlarını şuan sadece Sacramento’da yayında olduğunu belirtti. Yakında diğer bölgelere de genişletilmeye devam edileceği düşünülüyor.
*HVAC: İngilizce: “Heating Ventilating and Air Conditioning” kelimelerinin baş harflerinden oluşturulmuş kısaltmadır. Havalandırma sektörünün tüm dallarını kapsar. Ayrıca Makine mühendisliği alanında bir alt kol olan tesisat mühendisliği kapsamında değerlendirilebilir.