Türkiye’de dijital reklam yatırımları 2015’te yüzde 25,4 arttı

reklamcilar-dernegi

Türkiye’de gerçekleşen reklam yatırımlarını düzenli olarak ölçümleyen Reklamcılar Derneği, 2015 yılına ait sonuçlarını bugün açıkladı. Üye medya ajanslarının verileriyle hazırlanan sonuçlara göre, reklam yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 9 oranında büyüyerek toplam 6.474 milyon TL’ye ulaştı. Reklam yatırımlarının en hızlı büyüyen kategorisi olan dijital reklamlar pastadan en fazla pay alan ikinci kategori aynı zamanda.dijital-reklam-15

Dijital, basılı mecralardan pay çalmaya devam ediyor

Verilere 2015 yılında en çok yatırım yapılan mecra tüm yatırımların yüzde 50,5’ini alan TV oldu. İkinci sıraya yükselen dijital reklamların tüm reklam yatırımları içindeki oranı yüzde 22,9; onu yüzde 15,4 ile basılı reklamlar izliyor.

reklam-yatirim-15

Geçtiğimiz yıl için dijital/basılı oranının sırasıyla yüzde 21/17 olduğu göz önünde bulundurulduğunda dijitalin basılı mecralardan pay çalmaya devam ettiği net bir şekilde görülebiliyor.

Reklam yatırımlarındaki büyümede dijitali yüzde 14,8 ile sinema; yüzde 7,7 ile açık hava ve yüzde 1,9 ile radyo reklam yatırımları izliyor.

Önceki yazı
C Kuşağı Nedir, Kimdir?
Sonraki yazı
Google “Ev Hizmetleri” Reklamlarına Başladı!

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

× Whatsapp