Türkiye’de gerçekleşen reklam yatırımlarını düzenli olarak ölçümleyen Reklamcılar Derneği, 2015 yılına ait sonuçlarını bugün açıkladı. Üye medya ajanslarının verileriyle hazırlanan sonuçlara göre, reklam yatırımları bir önceki yıla göre yüzde 9 oranında büyüyerek toplam 6.474 milyon TL’ye ulaştı. Reklam yatırımlarının en hızlı büyüyen kategorisi olan dijital reklamlar pastadan en fazla pay alan ikinci kategori aynı zamanda.
Dijital, basılı mecralardan pay çalmaya devam ediyor
Verilere 2015 yılında en çok yatırım yapılan mecra tüm yatırımların yüzde 50,5’ini alan TV oldu. İkinci sıraya yükselen dijital reklamların tüm reklam yatırımları içindeki oranı yüzde 22,9; onu yüzde 15,4 ile basılı reklamlar izliyor.
Geçtiğimiz yıl için dijital/basılı oranının sırasıyla yüzde 21/17 olduğu göz önünde bulundurulduğunda dijitalin basılı mecralardan pay çalmaya devam ettiği net bir şekilde görülebiliyor.
Reklam yatırımlarındaki büyümede dijitali yüzde 14,8 ile sinema; yüzde 7,7 ile açık hava ve yüzde 1,9 ile radyo reklam yatırımları izliyor.