Google’ın arama sonuçlarına getirdiği ‘zengin cevaplar‘ özelliği 2 yılı aşkın süredir büyük bir ivmeyle artış gösterdi. Özellik, ‘nedir?’, ‘nasıl yapılır?’ gibi aramalarda alakalı bir sitedeki cevabı doğrudan arama sonuç sayfasına taşıyor. Kutucuğun, reklamlar varsa hemen altında sıralamada en üstte site linki ile birlikte gösterilmesiyle birlikte de sebebiyle birçok site SEO stratejisinde bu özellikten yararlandı.
Zengin Cevaplar Nasıl Çalışır?
Öncelikle Google sorulan soru ile en alakalı cevabı ilgili siteleri tarayıp getiriyor. Bunu yaparken genellikle ilk sıradaki siteleri baz alıyor ama bu durum her zaman için geçerli değil bazı durumlarda 3. sıradaki bir siteden de içeriği alıp zengin kartlara yerleştirebiliyor.
Zengin kartlarda yer almanın belirli bir formülü yok ama biz biliyoruz ki Google’ın baz aldığı bazı kriterler var. Zengin kartlar için aranan bazı kriterler de şunlar;
- İçeriğinizin sık paylaşılmış olması
- Okuyucuların ilgili arama sorgusundan sitenize gelip o içerikte zaman geçiriyor olması (siteye gelip hemen çıkmak eksi puan kazandırır) Google botları açısından olumlu sinyaldir
- Sorulan soru kalıbının yazınızın başlığında yer alıyor olması
- Son olarak sizin yazdığınız yazı için belirlediğiniz stratejilerle özel seo çalışması yapmanız
Her yükselişin bir düşüşü vardır: Tüm arama sonuçlarının %16’dan fazlasında gösterilmeye başlanan zengin kartlar özelliği kasım ayı içerisinde %5.5 oranında düşüş göstermiş. Yok olan zengin kartların yerine ise Google’ın kendi cevapları gelmiş.
Arama sonucu ekranına yeni kutucuklar da gelmiyor değil: Google sonuç sayfalarına ünlülerin kendileriyle ilgili soruları doğrudan yanıtladığı selfie videolarını da çok yakında getiriyor.
Özellik şimdilik belirli ünlüler için mobil sonuçlarda görünüyor. Türkiye’ye de gelirse, Ajda Pekkan’ın yaşıyla ya da Tarkan’ın boyuyla ilgili ayda 30 binin üzerinde arama yapan kullanıcıların büyük bir sürpriz ile karşılaşacağı kesin 😉