Google‘ın reklam servisi, arama motoru reklamcılığının en önemli öğesi Adwords 15’inci yaşını kutladı ve yeni yaşında önemli bir infografikle dünü ve bugüne dair rakamları yansıttı. Ekim 2000‘de Google tarafından self servis reklamcılık olarak Adwords ismiyle duyurulan servis bugün Google’ın en önemli gelir kalemlerinden birini oluşturuyor. Geçtiğimiz 15 yıl içerisinde kendi içinde yenilenen ve yeni modelleri de ekleyerek, internet ve arama motoruyla birlikte büyümeyi başaran Adwords, yola çıktığı gün sadece 350 reklamverenle işe başlamıştı. Bugün ise 1 milyondan fazla reklamveren, Google Adwords’e reklamlarını veriyor. 2011 yılında en çok aratılan markalar sırasıyla Nokia, Sony, BMW, Palm ve Adobe iken, bugün bu markalar bile ciddi değişime uğradı. Google aramaları 2002 yılında 72 dili desteklerken bugün 150’den fazla dili destekliyor ve bugün yaşadığımız mobil değişim, Adwords’ün de reklamcılık anlayışını değiştirmesine ve mobile taşınmasına da vesile oldu.
Google’ın reklam servisi Adwords 15’inci yaşını kutladı
Yorum yapılmamış