Digitalage ZenithOptimedia tarafından yapılan yeni Reklam Harcama Tahminleri araştırması mobil reklam harcamalarındaki büyümeyi ortaya koyuyor.
Araştırmaya göre;
- Önümüzdeki yıl küresel mobil reklam harcaması yüzde 12,4 ile gazeteyi geride bırakacak.
- Mobil internet; televizyon ve masaüstü internetin ardından üçüncü büyük reklam mecrası olacak.
- 2016’da mobil reklam yüzde 38 büyüyerek 71 milyar dolara ulaşacak, bunun yanı sıra gazete reklamı kullanımı yüzde 4 oranında küçülerek 68 milyar dolar olacak.
- Basılı mecralar küçülmeye devam ederken, 2018’de internet reklamcılığı televizyonun önüne geçecek.
- Masaüstü internet reklamcılığının küresel reklam harcaması bu yıl da büyümeye devam edecek ancak 2014’ten bu yana ilk kez pazar payı yüzde 19,8’den yüzde 19,4’e düşecek.
- 2014 yılındaki yüzde 5.7’lik küresel mobil internet reklam pazarının payı 2017 yılında yüzde 15,0’e yükselecek.
- Küresel internet reklam harcamaları 2017 yılında televizyonun(yüzde 35,9) biraz gerisinde kalarak yüzde 34.0 olacak. İki mecra arasındaki pazar payı farkı 2014 yılında 13,3 puan daralarak 2017 yılında 1,9 puana düşecek.
- 2017 yılına kadar gazete reklam harcamaları yüzde 4.9, dergi reklam harcamaları ise yılda yüzde 3,2 oranında azalacak. 2007 yılından bu yana yüzde 39,4′ten yüzde 19,6’ya düşen harcamaların 2017 yılına kadar yüzde 16,7’nin de altına düşeceği öngörülüyor.
Bunun yanı sıra ZenithOptimedia’nın araştırması doğrultusunda; küresel reklam harcamasının yüzde 4 büyüme kaydettiği, küresel reklam harcamasının 2015 yılındaki 554 milyar dolarlık harcamaya ulaşmak için yüzde 4,0 büyüdüğü ve Rio 2016 Yaz Olimpiyatları ve ABD Başkanlık seçimlerinden dolayı 2016 yılında büyümenin yüzde 5 hızlandığı görülüyor. 2017 yılında ise reklam harcamalarının büyümesinin bu gibi olayların yokluğunda yüzde 4,4’le biraz yavaşlayacağı öngörülüyor.
Tarihin En Hızlı Dönüşümüne Tanık Oluyoruz
Raporla ilgili açıklama yapan ZenithOptimedia Global CEO’su Steve King ise “Mobil teknoloji tüm dünyada tüketicilerin hayatlarını hızlı bir şekilde dönüştürüyor ve bu durum tüm sektörlerde iş modellerini etkiliyor. Pazarlamacıların ve ajansların mobil dünyayı kucakladığı bu dönemde, reklam harcamalarında tarihin en hızlı dönüşümüne şahit oluyoruz.” açıklamasını yaptı.
kaynak: digital age