Arama Motoru Optimizasyonu (SEO), sizin ilgili anahtar kelimeleriniz arama motorlarında arandığında internet sitenizin ana sayfası veya iç sayfalarının organik yani ücretsiz arama sonuçlarında görünürlüğünü arttıran çalışmalardır.
SEO çalışması için sitenizde ve sayfalarında yapılması gereken değişiklikler hem yazılım hem de içerik alanını ilgilendirir. Özgün yazılmış, Google’ı değil okuyucuyu hedefleyen kaliteli bir içerik teknik birkaç dokunuşla da desteklenince sizi daha yukarılara taşıması kaçınılmazdır.
Arama motorları için değil okurlarınız için özgün içerik üretmeniz, her durumda sizin yararınıza olacaktır. Eskiden seo denince akla gelen çalışma; anahtar kelimelerininiz varyasyonlarını internet sitenizin ana sayfasına yazıp iç sayfalara link vermekti. Ancak Google’da zamanla kendini geliştirip insan zekasına yakın bir algoritma ile çalışmaya başladı. Artık neyin ne için yapıldığı çok kolay anlaşılıyor. Ama burda şu sonuç çıkmasın; yükselmek için yapılan çalışmanın Google açısından bir karşılığı yoktur. Aksine Google’ın yapılmasını istediği iyileştirmeler yapılınca zaten sizi üst sıralara taşıyor.
Kaliteli İçerik
Yazılım alanında, HTML kodları içerisinde meta başlıklar ve meta tanımların yanı sıra URL’ler, Site Haritası vb’nin düzenlenmesi ve arama motorlarına gönderilmesi de, arama motorlarında daha iyi sıralamalarda çıkmanıza yardımcı olacaktır. Ancak bu teknik düzenlemeler yapılırken sadece arama motorlarının kriterlerini göz önünde bulundurup, ziyaretçileri göz ardı etmekte olmaz.
Bir sitenin sıralamalara girmesinin ön koşulu o sayfanın arama motoru robotları tarafından indekslenmiş olmasıdır. Arama motoru indekslemediği bir sayfayı, sonuçları arasında gösteremez. SEO, gerekli adımları takip ederek sitenizin en kısa zamanda indekslenmesini sağlar.
Sitenin okurlara görünen kısmında ve arka planında yapılan çalışmaların yanında birde site dışı seo çalışması yapılmalıdır. Bu çalışma temel olarak backlink çalışmasıdır. Yani kaliteli alakalı sitelerden kendi sitenize link akışının sağlanması. Backlink haricinde sosyal mecralardan alacağınız trafikte sitenizin trafiğini arttırıp Google’ın gözünde kaliteli siteler arasında yerinizi alabilirsiniz. Tabi tüm bu çalışmaları yaparken çok dikkatli olmakta fayda var zira sitenizin arama motorları tarafından kara listeye alınmasını istemezsiniz.
Bir diğer meselede seo’nun tanımını yaparken kullandığımız arama motorlarında üst sıralara çıkmak kavramını hangi arama motorları diye derinleştirmek gerekiyor. Türkiye’de %90 kullanım oranına sahip Google, bu çalışmayı tek başına onun kurallarına göre yapmamızı gerektiren bir veri. Seo uzun erimli, sabır gerektiren bir çalışma. Emeğinizin boşa gitmesini istemezsiniz dolayısıyla sadece Google için çalışma yapmak yeterlidir.
Seo çalışması başlı başına bir alan olduğu için temel olarak anlatmaya çalıştık. Tabi ki de arama motorlarının botları siteleri incelerken yüzlerce kritere bakıyor. Ancak biz en genel haliyle seo’nun ne olduğunu anlatmaya çalıştık.
Tabi tüm bunların yanında Google’ın son köklü değişikliğine değinmeden olmaz; Google artık sıralamalarına mobil indekse göre karar verecek. Yani artık sıralama yaparken sitenizin mobil versiyonundaki içerikler dikkate alınacak. Bu konuyla da ilgili son yazımıza buradan ulaşabilirsiniz