Google artık sıralamalarına mobil indekse göre karar verecek

Dijital ile az çok arası olanlar mobilin payının son zamanlarda çok hızlı bir şekilde büyüdüğünün farkındadır. 2015’in son çeyreği ile birlikte mobil trafik artık desktop’ı geçti ve liderliğini ilan etti. Dijital kampanyalarınızın bu artıştaki etkisi çok büyük. Örneğin ağırlıklı sosyal medya üzerinden yürüyen bir işiniz varsa raporlarınızda mobilin üstünlüğünü çok daha net görürsünüz.

Tabi sadece sosyal mecralardan değil organik trafikte de (arama sonuçlarından gelen trafik) artık mobil desktop’ın önüne geçmiş durumda. Mobilin yükselişiyle birlikte Google tarafından yapılan ilk değişiklik mobile-friendly yani mobil uyumlu güncellemesi oldu (Nisan 2015). Bu aşamada yapılan şey sadece mobil uyumlu olma faktörünün algoritmaya dahil edilmesiydi. Daha sonra bu faktörün etkisinin arttırıldığı açıklandı (Mart 2016).

mobile-vs-desktop-local-search-1Google’da sıralamalar her zaman her yerde ve her cihazda faklılık gösterebilir. Örneğin mobilden yapacağınız arama ile desktop’dan aynı anahtar kelimeler ile yapacağınız aramalar aynı sonuçları vermeyebilir. Google mobil uyumlu siteleri uyumlu olmayan sitelere göre daha  yükseklere taşıyor.

Şimdi ise çok daha köklü bir değişiklik geliyor: Google artık sıralamalarına mobil indekse göre karar verecek. Yani artık sıralama yaparken sitenizin mobil versiyonundaki içerikler dikkate alınacak. Google test sürecini başlattığını resmen Webmasters Blog‘da açıkladı. Habere buradan ulaşabilirsiniz. Eğer desktop sitede gösterip mobilde göstermediğiniz içerik alanları varsa bu konuda bir an önce gelişme yapmanızda fayda var.

Google’ın özellikle üzerinde durduğu konular ise şöyle:

  • Google Botlarının mobil sitenize kolayca erişebilmesini sağlayın
  • Google search console’da var olan “mobil kullanılabilirlik” sorunlarını düzeltin

Mobil kullanılabilirlik sorunları olan web sitelerinin mobil arama sonuçlarındaki sıralama performansıda düşük olacaktır.

Mobil Kullanılabilirlik sorunlarının çözümü için;

  • Flash kullanımından kaçının
  • Çeşitli boyutlara göre görünüm yapılandırılmasını sağlayın
  • İçeriklerinizi görünüme göre boyutlandırın
  • Küçük okunmayı zorlaştıracak yazı tipi boyutları kullanmayın
  • Dokunma öğelerinin birbirine çok yakın olmamasını sağlayın. Malum şişman parmaklı kullanıcıları da düşünmek gerek. Hafifçe ekrana vurmaya çalışırken yanlışlıkla diğer öğelere basması kullanıcıyı memnun etmez.

Eğer şu an mobil siteniz yoksa Google desktop siteniz üzerinden indeksleme yapmaya devam edecek. Dijital dünyaya ayak uydurabilmek için mobil site geçişini mutlaka yapmalısınız. Ancak sadece
bu güncellemeyi düşünerek doğru düzgün çalışmayan bir mobil site açmak için aceleci olmayın.

Seo sürekli takip ve güncel bilgi gerektiren bir uzmanlık dalı. Bu nedenle sürdürülebilir büyüme için mutlaka bünyesinde uzman bir seo uzmanı barındıran ajanslar  ile çalışmanızı ya da bünyenizde uzman bir seo kadrosu barındırmanızı öneriyoruz.

Siz de Seo hizmeti almak isterseniz hizmetlerimizden detaylı olarak incelemek için linki tıklayabilirsiniz.

Seo Hizmeti

Bilgi Al

Önceki yazı
YouTube Reklam Çeşitleri Nelerdir?
Sonraki yazı
SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Nedir?

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

× Whatsapp