YouTube Reklam Çeşitleri Nelerdir?

Bu yazımızda Google ürünü olan  YouTube içerisinde kullanılan reklamlardan ve nerelerde kullanılması gerektiğinden bahsedeceğiz. Fakat en genel haliyle bahsetmek gerekirse, neredeyse tüm YouTube reklamları marka bilinirliği amacıyla kullanılmaktadır.

YouTube reklamları da Google’ın diğer reklamları gibi AdWords paneli üzerinden veriliyor. Video reklam vermek için bir YouTube kanalınız olmalı ve reklamda gösterilecek videonuzu kanala yüklemelisiniz.

YouTube Reklamları üçe ayrılmaktadır. Bunlar Görüntülü, Video ve Masthead reklamlarıdır. Şimdi bu reklam modellerini ve bunlarla ilintili diğer modellerden bahsedelim.

  • Görüntülü Reklamlar
      • Standart banner
      • Video İçi
  • Video Reklamlar
      • Yayın İçi
      • Discovery
      • Bumper
  • Diğer Reklamlar
      • Ana Sayfa Masthead Rezerv Reklam

youtube-reklam-modelleri

Görüntülü Reklamlar

Bu reklam modelinden çok fazla bahsetmeye gerek yok zira bu başlığı yazımıza almamızın tek nedeni YouTube içerisinde gösterilebilecek bir reklam modelidir. Banner şeklinde video içerisinde veya yanında gösterilebilen bir reklam modelidir.

Video Reklamlar

  • Yayın İçi

Bir video izlediğimizde veya izlemeden hemen önce çıkan video reklam biçimidir. Amacı; izlenme sayısını artırma ve ilgili linkten sitenize trafik almak. Yani temel metriğimiz video izlenme sayısı. Kuşkusuz tek metriğimiz bu diyemeyiz. Bunun yanında eklememiz gereken ikinci bir metrik daha var. O da videonun %100’e kadar izlenme oranı. Discovery reklamlarına göre izlenme oranı biraz daha düşüktür. Bu modeli marka tanınırlığı için kullanabilirsiniz.

Alışveriş için yayın içi

Aynı zamanda e-ticaret siteleriniz içinde uyarlayabileceğiniz bu reklam modelinde anıtım yaptığınız ürünleri direk video içinden reklamın sağında gösterebilir ve dönüşümlerinizi arttırabilirsiniz.

Kampanyada yer alan ürünler video reklamınızın üzerindeki alışveriş kartlarında gösterilir. Görüntüleyenler 5 saniye geçtikten sonra video reklamınızı atlamayı seçebilir. Görüntüleyen kullanıcı videonuzun 30 saniyesini (ya da 30 saniyeden kısa videolar için tamamını) izlediğinde veya videonuzla etkileşimde bulunduğunda (hangisi önce gerçekleşirse) ödeme yaparsınız.

  • Discovery Reklamları

Eski ismi Trueview in Display olan reklam modelidir. Bu model YouTube ana sayfa, arama sayfasında veya video sayfasının sağında karşımıza çıkar. Reklamı izlemek için küçük resimler ile tıklamaya davet eder. Yani, Daha alakalı bir kitleye gösterileceği için izlenme süreleri daha yüksek oluyor. Maliyetleri bir önceki reklam modeline göre daha fazladır. Fakat yine görüntülenme başına ücret ödüyoruz. Yine aynı şekilde temel metriğimiz video izlenme sayısı.

youtube-reklam-ajansiTüm bunların yanında şunu da ekleyelim bütün video reklamlarında aynı AdWords reklamlarındaki gibi re-marketing yapabiliyorsunuz. Videonuzu izleyenlere, beğenenlere, kanalınızı görenlere dilediğiniz gibi yeniden pazarlama kitleleri oluşturup videolarınızı bu kitlelere izletme şansınızda var.

Bir diğer merak edilen şey ise YouTube reklam ücretleri ne kadar? Biz bu soru ilede çok karşılaştığımız için kısaca bahsetmekte fayda var. Google reklamlarında temel mantık şöyledir; tıklama başına ücretlendirirsiniz YouTube’da ise görüntüleme başına maliyet olur. Kullanıcılar videonuzu 30 saniyeden fazla görüntülediklerinde size ücret yansır.

  • Bumper Video Reklamları

Tampon reklam modelinde atlanamayan video reklamlar bulunuyor. Tek koşul videonuzun 6 saniyeden uzun olmaması gerekiyor. Diğer bütün ayrıntılar yukarıdaki reklam modelleri ile aynı. Burada farklı yapılması gereken şey şu: çarpıcı bir mesajın 6 saniyeye sıkıştırılıp müşterinin dikkatinin çekilmesi çok önemli.

Ana sayfa Masthead

Rezervasyon esaslı reklam yayını, örneğin yeni bir pazara girmek istiyorsanız, yeni bir ürün veya hizmeti kullanıma sunuyorsanız ya da sunduğunuz ürün veya hizmetin markasını değiştiriyorsanız marka bilinirliği oluşturmak bakımından idealdir.

Şimdi geldi en merak edilen soruya Türkiye’de Masthead rezervasyonlu youTube ana sayfa reklamı ne kadar? Sorusunun cevabına; hemen söyleyelim 1 günlük reklam bedeli 30 bin dolar. Bu reklamı AdWords üzerindende veremiyorsunuz. Günler öncesinden rezervasyon ile yer ayırtmanız gerekiyor.

Bunların haricinde diğer google reklam modelleri için tıklayınız

 

Önceki yazı
Bursa’nın En Yaratıcı Seo Ajansı – Google Görsel Çalışmamız
Sonraki yazı
Google artık sıralamalarına mobil indekse göre karar verecek

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Fill out this field
Fill out this field
Lütfen geçerli bir e-posta adresi yazın.
You need to agree with the terms to proceed

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.

× Whatsapp